Presseinformationen 2007

Nexans sponsors Palace of Versailles renovation

Paris, September 20, 2007 - As part of this initiative, Nexans will supply free power and data cables for the Trianon Palace, the Grand Lodgings (Grand Commun) and the Royal Opera. This first tranche of sponsorship is valued at between 500,000 and 1 million euros.

Nexans to deliver High Density fibre solutions for FTTH implementation in Stockholm

Paris, September 11, 2007 – Nexans has signed a two-year frame agreement with AB Stokab, the owner of Stockholm's ‘Citynet’ broadband infrastructure.

AMSC und Nexans melden erfolgreichen Test des weltweit ersten Hochspannungskabels mit 2G-HTS-Drähten

Westborough (USA)/Paris, 9. Mai 2007 – American Superconductor Corporation (NASDAQ: AMSC), ein führendes Unternehmen im Bereich Energietechnik, und Nexans, das weltweit führende Unternehmen der Kabelindustrie, meldeten heute den erfolgreichen Abschluss der Tests an dem weltweit ersten Stromübertragungskabel mit der zweiten Generation (2G) von Hochtemperatur-Supraleitern (HTS).

Nexans eröffnet neue Anlage in China

Nanning, 10. April 2007 - Der Standort Nanning wird Kabel für die Märkte Telekommunikation und Eisenbahninfrastruktur produzieren

Power networks: Nexans reinforces its leadership position in high-voltage with the acquisition of The Valley Group

Paris, January 9, 2007 – Nexans has completed the acquisition of The Valley Group, Inc (TVG), the world leader in real-time thermal rating technology for Overhead Power Transmission applications to provide reliable power line monitoring for electric utilities.